Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Zakupy, zakupy :)

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-12-29
wyślij wiadomość

Witajcie! Dzisiaj zamówiliśmy okna :) 

blog budowlany - mojabudowa.pl

Vetrex V90+, kolor obustronny antracyt- na parterze w salonie, kuchni i w gabinecie.Reszta dołu + góra kolor jednostronny antracyt, a właściwie- ciemnoszary :) Właściwie był to nasz pierwszy wybór i jak widać ostateczny. Proste i eleganckie, ale bardziej niż na oknach zależało mi na prawidłowym montażu-będzie warstwowy z podkładami podparapetowymi itp. Innego przedstawiciela Vetrexu mam pod nosem, ale wiem,że u nich z montażem tak sobie, więc nawet nie braliśmy ich pod uwagę.


Wyjaśniła się także sprawa naszej blachy.Dział kontroli jakości uwzględnił naszą reklamację i czeka nas teraz ściąganie pokrycia i czekanie na nowe, eh tylko ta pogoda...A najlepsze jest to, że pan, z którym rozmawiał mąż, doskonale wiedział jaka blacha do nas trafiła,stwierdził, że była z "dwóch partii".Liczyli, że nie będziemy się czepiać.I myślę, że nie jesteśmy jedyni, którzy dostali takie felerne pokrycie.Bez komentarza.

Pozdrawiam :)

8Komentarze
Data dodania: 2014-12-30 07:57:54
Potwierdzam, będziecie zadowoleni, okna są fantastyczne, bardzo dobre parametry, design, ale dużo zależy również od prawidłowego montażu. Gratulujemy i pozdrawiamy :)
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-30 18:22:51
:) To właśnie montaż u Was na blogu najbardziej nam się spodobał.Potem w biurze przedstawiciela utwierdziliśmy się ostatecznie co do wyboru tych okien.A co tam u Was? Coś cichutko na blogu,pewnie ostro działacie w środku? Pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do marina-paolo
madic27  
Data dodania: 2014-12-30 12:54:34
Okienka super!bedziecie zadowowleni ale połowa sukcesu to dobry montaz!trzymam kciuki za daszek i pozdrawiam...
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-30 18:24:04
Myślę, że tym razem z dachem nie będzie problemów.Aby tylko pogoda dopisała...Pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
seven  
Data dodania: 2015-01-02 10:25:33
Strop nad garażem, czyli wasz taras też musi być ocieplony, u mnie jest ściana attykowa i między nią jest ocieplenie ze spadkiem. Wstawię wycinek z projektu jak to u mnie wygląda.
odpowiedz
Odpowiedź do zebra
Data dodania: 2015-01-06 12:45:35
Ale co? Dwa kolorki okien? :) pozdrawiam i gratuluje!
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2015-01-06 19:19:52
Tak :) na dole obustronny ciemnoszary za wyjątkiem pomieszczeń technicznych typu kotłownia, garaż.Reszta białe od srodka, kolor na zewnątrz.
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-01-16 19:29:15
no i takie same okienka mamy tylko w innym kolorku :)
odpowiedz

Nie miała baba kłopotu...

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-12-27
wyślij wiadomość

...wymyśliła sobie taras nad garażem...

Nie wiem od czego zacząć, decyzje o tarasie uważam za słuszną.Ogólnie rzecz biorąc taras jest zajebiaszczy i nawet jeżeli ma mi służyć do wietrzenia pościeli, suszenia prania czy wystawienia czasami nosa na słońce to gdybym miała wybór zrobiła bym go jeszcze raz :) 

Zaczęło się od zmiany stropu z terrivy na lany.Jesteśmy zwolennikami nowoczesnych wnętrz i był on nam po prostu niezbędny:) Wraz z zamianą stropu zmieniła się jednocześnie jego grubość, co przełożyło się na poziom pomieszczeń górnych do poziomu tarasu.W chwili obecnej jest on równy, a nie powinien.Trochę tu winy naszego Kierbuda, który nie zwrócił na to uwagi.Zrobiło się mało miejsca na warstwy izolacyjne tarasu,ściśle mówiąc jest to 9 cm.A najlepsze jest to, że płyta stropowa powinna być wylana ze spadkiem 1 procent, a nie jest..Nad wykuszem jadalnianym też powinno być 2 procent spadku, a nie ma.Za to mamy w lukarnie dobre 2 procent spadku, nie wiem z jakiej paki, ale zapewne wiedzą to moi budowlańcy.Jeszcze nie wiedzą, że maja problem.Bo nie popuszczę, ma być jak powinno.

Ogólnie ekipa nie jest zła, ściany prościutkie, otwory okienne itp. też (wyszło po pomiarach okien).Tylko czytać za bardzo nie lubią, zwłaszcza instrukcji, projekt jak widać też po łebkach.Stwierdzili, że jeżeli chodzi o sprawy murarskie to skończyli i zeszli z budowy.Zapomnieli,że mieli mi zrobić jeszcze podmurówki pod balkony:) Kasy na razie nie chcą, rozliczyliśmy się tylko za fundamenty :) Postanowiłam, że nie ma co się denerwować, poczekam , aż sami się odezwą.

A teraz trochę fotek.Na początek bardzo interesujący spadek w lukarnie:)

Pomiar robiony poziomicą 3-metrową, widać różnicę poziomu jakieś 3 centymetry na końcu lukarnyblog budowlany - mojabudowa.pl

Spadek na tarasie, a raczej jego brak, a nawet jak się przyjrzeć to w tym miejscu mamy spadek w drugą stronę

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Pozostaje mi się tylko przygotować na kolejne niespodzianki budowlane.Blacha miała być super, nie była.Teraz następne w kolejce okna, też pewnie będzie coś nie tak.O tynkach czy wylewkach to już nie wspomnę.

To tyle na dzisiaj, następny wpis będzie pewnie znowu o dachu:)

I życzę Wam Szampańskiego Sylwestra i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:))

Pozdrawiam :)

12Komentarze
Data dodania: 2014-12-27 17:58:38
Ja u teścia.. wiem jak co roku robią fachowcy taras.. nad gankiem.. i co roku cieknie.. i coś się dzieje.. dlatego my zrezygonowaliśmy z tarasików..balkoników.. i innych udogodnień :D Życzę Wam.. żeby Wasz doszedł do perfekcji :D Pozdrawiamy
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-27 18:11:26
Nie strasz :) Wiem, jest wiele wątków na necie odnośnie przeciekania tarasów.Obecnie jesteśmy na etapie wyboru materiałów do izolacji.I żadnych fachowców!!!Już mam ich po dziurki w nosie.Taras będzie robiony własnymi ręcami:), podobnie jak inne dające się do zrobienia prace wykończeniowe.Do fachmanów nie mam nerwów...
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
madic27  
Data dodania: 2014-12-27 18:56:12
tarasik swietna sprawa ale izolacja nie nalezy do najłatwiejszych.mam nadzieje ze wasz bedzie idelanie wykonany! z tymi spadkami to byc moze uda sie je zrobic wykanczajac te miejsca.pozdrowienia...
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-27 19:21:57
:)mam nadzieję, że uda się go zrobić dobrze :) a ze spadkami jest ten problem,że biorąc pod uwagę dolny poziom okien balkonowych, to niestety nie ma miejsca na dodatkową wylewkę spadkową.Zabrakło by mi wtedy miejsca na termoizolację.Trzeba będzie obecny strop nad garażem zeszlifować ze spadkiem.Ciekawa jestem co na to powie wykonawca, który od etapu fundamentów był na budowie raptem dwa razy...Pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
Data dodania: 2014-12-27 19:37:26
My mamy dwa balkony zadaszone. Jeden nad salonem, a drugi nad garażem. Na jednym jest spadek a na drugim woda leciała na ściany szczytowe i przesiąkała do środka. Musieliśmy zrobić swoje spadki. Puki co zasmarowaliśmy lepikiem i jest ok. już nic nie podcieka. Ale koszt był. Same wykonanie spadków wyniosło nas 600 zł. Styropian kupiliśmy najcieplejszy jaki się dało (grafit 0,32 lambda chyba) 8cm. Też sami będziemy robić... Pozdrawiamy i powodzenia :)
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-27 20:02:25
Witam:) zajrzałam do Waszego bloga i widzę, że też po przejściach jesteście.Jako hydroizolację rozważam geomembranę EPDM Firestone dedykowaną do oczek wodnych z kauczuku syntetycznego.Ma 20 lat gwarancji i trwałość materiału ok 70 lat jak podaje producent.W projekcie mam folie budowlaną, ale myślę, że będzie za słaba.Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzona-chatka
Data dodania: 2014-12-28 11:42:22
Są jeszcze papy sbs utwardzane wkładem z włókien. My damy 2 warstwy papy + 2 warstwy folii. A pod płytki jeszcze folię w płynie. Powinno wystarczyć. Z tymi gwarancjami to jest tak, że musisz wykorzystać cały system (kleje, lepiki itp), albo gwarancja przepada...
odpowiedz
Odpowiedź do zebra
zebra  
Data dodania: 2014-12-28 16:55:34
Czekam na fotorelację z tego etapu:)
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzona-chatka
seven  
Data dodania: 2014-12-28 22:04:26
"Wraz z zamianą stropu zmieniła się jednocześnie jego grubość, co przełożyło się na poziom pomieszczeń górnych do poziomu tarasu.W chwili obecnej jest on równy, a nie powinien." Nie bardzo rozumiem, taras nie był na tym samy poziomie co reszta? Jaka różnica w tym przypadku czy to teriva czy monolit?
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-29 14:18:45
W pierwotnym projekcie stropem w domu był porotherm (grubość 23 cm), a nad tarasem płyta żelbetowa w spadku grubości 16-12 cm.Daje to różnicę w poziomach 7 cm.Teraz wszędzie jest strop lany(grubość ok 15 cm nie jestem pewna)na równym poziomie dom- taras.Tak to jest jak się ma kierbuda do d... , a samemu się nie orientuje w skutkach takich zmian i teraz trzeba kombinować.A zależało nam na stropie lanym z tych samych powodów co u Ciebie:) pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do seven
seven  
Data dodania: 2014-12-30 13:55:26
A nie można zrobić różnicę wysokości stropów na ociepleniu? W domu zrobić więcej ocieplenia, na tarasie spadek zrobić na ociepleniou anie na stropie. U mnie wszystkie stropy są lane bez spadku, spadki będą robione na oceipleniu.
odpowiedz
Odpowiedź do zebra
zebra  
Data dodania: 2014-12-30 18:26:05
Można i tak, ale trochę pewnie z tym zabawy jest.Liczę na wpis na Waszym blogu odnośnie tego etapu:) Będę podglądać jak to rozwiązaliście.
odpowiedz
Odpowiedź do seven

Porządki

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-12-27
wyślij wiadomość

Witajcie! Jak tam u Was po Świętach? My mieliśmy chwilę, by odpocząć sobie od budowy i zająć się sprawami Swiątecznymi.Chociaż szczerze mówiąc, gdzieś cały czas moje myśli jednak krążyły wokół budowy i problemów z nią związanych.

Do tego spadł śnieg, martwię się trochę o membranę dachową, niby według wskazań producenta do 3 miesięcy nie powinno jej nic być, ale jednak lepiej byłoby gdyby była przykryta...Cóż, pozostaje mi uzbroić się w cierpliwość. Reklamacja złożona, teraz czekamy na odpowiedź z działu kontroli jakości Ruukki, czy w ogóle nam ją uwzględnią.

Byli panowie energooszczędni:) na pomiar okien.Niestety, będziemy musieli zrezygnować z proponowanych przez nich poszerzeń, bo wycena wyszła, że HOHO :0 , a nawet HOHOHO...Bez poszerzeń i kontraktonów też ledwie do przełknięcia- kurcze, jakie ja te okna mam...

A dzisiaj w ramach relaksu i spalania poświątecznych kalorii wybraliśmy się z mężem na budowę posprzątać co nieco.Jeszcze zostało nam ogarnąć tylko deski i kupę drewna jaka została po budowie.Deski mam zamiar w przyszłym roku odczyścić i wykorzystać na podłogę na stryszku.

I nasz plac budowy- co nieco ogarnięte, jeszcze tylko zostało wywieżć śmieciblog budowlany - mojabudowa.pl

i zająć się deskami:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Pozdrawiam i zabieram się do następnego wpisu dotyczącego naszej ekipy budowlanej i ich poczynań na budowie.

Dach cd.

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-12-19
wyślij wiadomość

Witajcie!

 Pierwszy nerw na temat blachy trochę mi przeszedł.Odwiedziłam dziś budowę i po deszczu blacha nie wygląda gorzej, jak to opisywał inny blogowicz.Dekarze dokończyli kłaść część nad lukarną.Dzisiaj z racji padającego deszczu nic się naprzód nie posunęło, zresztą i tak prace na razie wstrzymane do poniedziałku- czekamy na wizytę przedstawiciela Ruukki.

A jutro odwiedzi nas pan z Vetrexu na pomiar okien:))

Zastanawiam się nad podmurówką pod HS-a.Docelowa wysokość styropianu i wylewki z podłogówką to 22 cm.Drodzy HS-owicze, czy robiliście podmurówkę ( w moim przypadku z betonu komórkowego), podmurówkę i poszerzenie, czy może samo poszerzenie???

A tak nawiasem mówiąc, to nie wiem co sobie sąsiedzi o mnie myślą, bo ciągle latam po tych rusztowaniach i cpykam te zdjęcia...Hihi:)) Chyba wolę nie wiedzieć:) 

Pozdrawiam i zapraszam na dalszą część naszego daszku.W sumie to stwierdziliśmy z mężem, że wygląda ok.Z dołu te falowania nie są, aż widoczne i dotyczą tylko 4 czy 5 pierwszych paneli z prawej strony.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zdjęcie z mojego nowego punktu obserwacyjnego, czyli usupanej góry ziemi :)blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zamontowane też już gąsiory kalenicowe nad lukarną

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


4Komentarze
Data dodania: 2014-12-19 16:40:02
Daszek prezentuje się super. Nie bardzo znam się na tych "falowaniach" blachy, myślę sobie tylko, że blacha jest na tyle elastyczna, że się wygładzi. Jednak wizyta przedstawiciela na pewno Was uspokoi, że nie będzie miało to wpływu na trwałość dachu. (Robienie zdjęć mnie też trochę krępuje, ale myślę sobie wtedy tak- mój dom- moje zdjęcia) ;)
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-19 16:47:00
Tak, ale ja włażę na te wysokie rusztowania, zresztą nie do końca stabilne :) A moi budowlańcy czasem mówią do siebie, żeby się uśmiechać jak widzą, że cykam zdjęcia. O trwałość dachu się nie martwię, bo to dobra blacha, chodzi mi o względy czysto estetyczne.I coś mi się widzi,że nie będzie daszku na Święta:(
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonyas
Data dodania: 2014-12-27 20:41:11
witam
nie wydaje mi sie ze powinni latac tak po tym dachu buciorami
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-27 22:17:08
Może i tak, ale żadnych negatywnych skutków po tym ich lataniu nie zauważyłam.Pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do magnollia

Uuu nieładnie...

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-12-18
wyślij wiadomość

Firmo Ruukki!!! A cóż to za wymiędoloną blachę nam przywiozłaś?

Dekarze położyli już część blachy na południowej stronie domu i na lukarnie.Niestety są falowania.Na początku myślałam, że to łaty się odznaczają, ale okazało się, że blacha, która leży na ziemi już jest pofalowana.Nie wszystka lecz pierwsze dwie partie i to co poszło na lukarnę.Reszta jest ok.Dzisiaj był u nas przedstawiciel firmy, gdzie zamawialiśmy blachę, a jutro czekamy na przedstawiciela Ruukki.Ciekawe co powie...

Moi dekarze mówią, że są szansę, że się sama naprostuje.Na innym dachu też kładli rąbek i na początku była pofalowana jak u nas, a potem się wygładziła.Zobaczymy...

Zapraszam na foto:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


I blacha, która leży na ziemi- ta pofalowana:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I ta, która jest w porządku:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Pozdrawiam

12Komentarze
madic27  
Data dodania: 2014-12-18 15:15:15
na pierwszych zdjeciach widac jakby przyczyną były łaty ale na kolejnych gdzie blacha lezy na ziemi jest tak samo wiec wina lezy po stronie producenta-dostarczył taką blachę.pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2014-12-18 15:39:53
a nie była przypadkiem źle rozładowana i położona? gdzie się później odkrztałciła? a swoją drogą dekarz nie zauważył, że coś jest nie tak i to położył? próbujcie reklamować możę akurat!!
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-18 15:50:24
Wszystkie panele były tak samo rozładowywane i kładzione,mimo to jedne są pofalowane, a inne nie.Blacha przyjechała we wtorek i szczerze mówiąc to się jej tak dokładnie nie przyglądaliśmy.Dekarze rozładowali i pojechali na inną budowę.Dopiero wczoraj zabrali się za nasz dach.Jutro będzie przedstawiciel Ruukki. Zobaczymy co z tego wyniknie.
odpowiedz
Odpowiedź do adamasiakolek
Data dodania: 2014-12-18 19:14:24
Przykro mi to powiedzieć, ale blacha płaska nigdy wam się nie wyprostuje na łatach, zawsze będzie je znać, chyba że są położone bardzo blisko i idealnie równiutkie (a to jest niemożliwe). Żeby blacha płaska była idealnie równa musi być pełne deskowanie lub płyty osb. tez to przerabialiśmy. z daleka wygląda ładnie, ale z bliska i po deszczu doskonale u nas widać prawie każdą łatę.
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-18 20:35:05
Ok, byłam przygotowana na falowanie, ale ona przyjechała do nas już pofalowana! Chyba tak nie powinno być...
odpowiedz
Odpowiedź do tk33-gapa
zebra  
Data dodania: 2014-12-18 20:41:13
I wiem, że najlepsze byłoby pełne deskowanie, ale wtedy trzeba stosować matę strukturalną,tzw.makaron.Na nasz dach kosztowałby on dodatkowe 4000 Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2014-12-19 17:58:08
też tak myśleliśmy i w ten sposób zaoszczędziliśmy kaskę, która przydała się na coś innego. A teraz po jakimś czasie już tak nie zwracamy uwagi na dach, tylko na to co dzieje się wewnątrz domu, i oby jak najszybciej sie wprowadzić, pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do zebra
Data dodania: 2014-12-19 17:55:50
Nie wiem czy będzie to widoczne na dłuższą metę. Wymiana może przynieść więcej szkody niż pożytku. Osobiście na początku zauważyłem taką sobie obróbkę okna a nie dyskretne fale. Oczywiście nikomu się to nie podoba i producent powinien pokryć koszty wymiany. Dekarze oczywiście wezmą za to z 5000 zł + koszt dobrej blachy... a potem jak już został by określony koszt poprosił bym o takie pieniądze spowrotem a taką falą bym się nie przejmował. Dekarze mówią, że się wyprostowało bo pewnie się nieco pogięło jako całość i takie dyskrecje przestały być widoczne. Oczywiście to Wasz wybór co ostatecznie zrobicie. Ja tylko mówię, że pewnie nie będziecie o tym zaraz pamiętać :). Sami reklamowaliśmy dachówkę bo po dłuższej chwili jak się patrzyło to było widać skazę. Ale szczerze jak to piszę to sobie dopiero przypomniałem, że mam taką skażoną dachówkę :).
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-12-19 19:05:47
Zgadzam się, zarówno obróbka okna jak i rynna koszowa mogłyby być wykonane estetyczniej.Nie mieliśmy jednak czasu na szukanie innego dekarza, zresztą nie wiadomo czy oni mieliby czas dla nas.Sama nie wiem co zrobimy, na chwilę obecną, aż tak bardzo mi te fale nie przeszkadzają.Widziałam fajny, nowoczesny budynek w pobliskim mieście, gdzie blacha jest tragicznie pofalowana, widać to z ponad 50 metrów od budynku.Więc porównując to u mnie jest rewelacyjnie.Pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do puchpuch
Data dodania: 2016-03-16 16:28:21
Witam! Jaki kolor ma Państwa blacha Ruukki? :) Dziekuję
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2016-03-17 09:34:04
RR 23 :)
odpowiedz
Odpowiedź do asik6891
aniziol  
Data dodania: 2018-02-22 12:35:12
Witam. Proszę mi powiedzieć jak zakończyła się sprawa z Ruukki? Ja mam ten sam problem z blachą. Blacha strasznie mi pofalowała na dachu wzdłuż łat. Właśnie pozwałem Ruukki, ponieważ nie uznają żadnej reklamacji. Nie po to płaciłem tak duże pieniądze, aby teraz przez całe życie patrzeć na tak szpetny dach.
odpowiedz
zebra
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 186876
Komentarzy: 1528
Obserwują: 392
On-line: 9
Wpisów: 166 Galeria zdjęć: 1145
Projekt ZEBRUN HOME KELVIN SGL-758
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - lubelskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2023 luty
2019 maj
2017 czerwiec
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień
2014 listopad
2014 październik
2014 wrzesień
2014 kwiecień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 kwiecień
2012 listopad

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników