Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Pada śnieg...

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-11-26
wyślij wiadomość

Wjeżdżając dzisiaj na działkę przywitał mnie miły widok.Dekarze zabieraja sie powoli za więźbę.Położyli już murłatę,wymierzają krokwie.Jednym słowem: coś się dzieje smiley Kominy będą poprawione, oczywiście mamy przy tym być-bo niestety, ale juz wiemy, że trzeba patrzyć im na ręceblog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

3Komentarze
Data dodania: 2014-11-26 14:27:48
3mamy kciuki za prace, pogodę - żeby wszystko się udało! :-)))
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-26 22:52:47
Dzięki :)coś mi mówi, że daszek niedługo będzie :) pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do bajanowy-guliwer
Data dodania: 2014-11-26 23:02:55
Oby ten śnieg topniał. I to co macie zaplanowane zostało ukończone. Pozdrawiamy
odpowiedz

Sprawy się komplikują

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-11-24
wyślij wiadomość

Witajcie :) Chodzi oczywiście o kominy...Zaczęło się od tych nieszczęsnych dylatacji.Może to i dobrze, bo dzięki temu jestem teraz prawie specem w sprawach kominowych.A jednocześnie źle, bo z nerwów spać po nocach nie mogę.Drugi "kwiatek" jaki znalazłam to trójniki przymurowane zaprawą do pustaków kominowych, niestety tak nie powinno to wyglądać:Tytuł zdjęcie

Tytuł zdjęcie

Trójnik powinien obłożony być płytą czołową, w żadnym razie nie może być do czegokolwiek przymurowany, bo wkład ceramiczny pod wpływem temperatury rozszerza się termicznie i w przypadku takiego rozwiązania przy odpaleniu pieca najzwyczajniej popęka.

Wyczystka, również zaklajstrowana zaprawą:Tytuł zdjęcie

Nie wspomnę już tutaj o tym, że przy murowaniu kominów nie używali szablonu murarskiego, dołączonego do zestawu i zaprawa jest też między wkładem a pustakami kominowymi.

O podobnym problemie co mój można przeczytać tutaj:http://blog.brata.pl/index.php/i-co-teraz/

Chyba czeka mnie poważna rozmowa z moimi budowlańcami...

Eh, głowa mnie już od tego wszystkiego boli, a miało być tak pięknie...

Pocieszam się tym, że trochę się przysłużymy ludzkości, może w kolejnych domach, będą potrafili murować kominy jak należy.

Pozdrawiam:)

12Komentarze
Data dodania: 2014-11-24 14:22:38
Może mamy tą samą ekipę, bo u nas też były problemy z kominem, z czego wyniknęła pierwsza kłótnia z ekipą. W końcu poprawili, ale co się nagadali, i nasze dwie nieprzespane noce, ech... Oby i u Was skończyło się pozytywnie;-)
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-24 14:52:57
Myślę, że sprawę uda się załatwić polubownie.Najgorsze,że kominy chyba trzeba będzie rozebrać, przynajmniej ja jestem za ta opcją, bo nie wiadomo co jeszcze jest w środku...A potem to jak słowo daję-będę stała i patrzała im na ręce jak będą murować.Kurcze, a mieli być tacy dobrzy, sąsiedzi zadowoleni...A tu taki zonk
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonyas
Data dodania: 2014-11-24 16:23:38
Dylatacja komina od stropu powinna wynosić 2-3cm, tak by można było wepchnąć tam wełnę. Obmurowanie kształtek karygodne - powinno być tak: http://www.jablonki.mojabudowa.pl/pliki/jablonki/image/dzien30-3.jpg czyli wycięty otwór w wełnianej płycie. Murowanie pustaków kominowych nie musi być zrobione wg szablonu, szablon to ułatwienie ale jak ktoś się zna to bez tego zrobi to lepiej i szybciej. Oczywiście w kominie nie powinno być żadnej zaprawy, od tego jest osłonka. Nawet jak jest, to nie jest to tragedia, bo przez wyczystkę można wyjąć naddatki.
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-24 17:58:29
Jak powinno wyglądać przy trójnikach-teraz wiem,ale oni nie wiedzieli.Podejrzewam, że płyta czołowa( wełna z otworem) jest tam w środku i dodatkowo z wierzchu położona jest zaprawa-sprawdzałam w elementach komina i tych płyt z wełny nie ma, więc pewnie zostały użyte.A zaprawy we wkładzie kominowym nie ma, ale jest miejscami w przestrzeni między wkładem a pustakiem, a stamtąd wyciągnąć raczej trudno.Gdyby używali szablonu-http://kominybrata.pl/akcesoria/165-szablon-murarski.html nie miałoby to miejsca.
odpowiedz
Odpowiedź do jablonki
Data dodania: 2014-11-24 18:37:41
Jak jest miedzy pustakiem a wkladem to też raczej nie tragedia. Te szablony to dzialaja tak, ze sie je naklada, narzuca zaprawe, zdejmuje i potem kladzie kolejny pustak. Przydociskaniu zawsze tez moze cos skapnac.
odpowiedz
Odpowiedź do zebra
zebra  
Data dodania: 2014-11-24 19:17:46
Wiem,zaglądałam do środka od góry komina-rozumiem,że czasem może przy dociskaniu trochę wypłynąć,ale miejscami jest tego trochę za dużo.Wstawiłabym zdjęcia ale mój aparat zastrajkował.Będę jutro na budowie to zrobię parę zdjęć jak to wygląda.Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do jablonki
Data dodania: 2014-11-24 21:08:26
Jakby to powiedział Nasz KierBud - chłopakom się nie chciało, a teraz udają, że nie wiedzieli. . . Pilnujcie ich - kominy to super ważny element! Powodzenia!
odpowiedz
Data dodania: 2014-11-25 07:27:40
Najlepiej odwalić, a potem czekać, że może nie zauważą. U nas akurat kominy były murowane, więc nawet nie wiem jak to musiałoby być poprawnie. Trzymajcie się:)
odpowiedz
tymotki  
Data dodania: 2014-11-25 16:33:02
....szok jak tych niektórych "fachowców" trzeba pilnowac na każdym kroku! Super że to opisaliście!Powodzena
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-25 20:16:52
Przyznam szczerze, że jeżeli chodzi o kominy to wiedziałam tylko o tym,że powinna być dylatacja na poziomie stropu.I tylko dlatego,że zrobili to źle, dowiedziałam się też o innych błędach.Na szczęście, można powiedzieć..Pzdr
odpowiedz
Odpowiedź do tymotki
rustin  
Data dodania: 2016-02-19 12:31:26
Cześć. Poprawiałeś jakoś te kominy ?
odpowiedz
Odpowiedź do zebra
zebra  
Data dodania: 2016-02-19 20:31:54
Tak-znaczy się oni.Gdzie się dało to wygrzebali tą zaprawę, na poziomie stropu zrobili dylatację.Nie mam tylko kratki wentylacyjnej w kominie ocieplonym w środku,to chyba przerosło ich, hmm-wiedzę chyba...bez komentarza.Nie mam też w ogóle kratek wentylacyjnych w pomieszczeniach.Pzdr
odpowiedz
Odpowiedź do rustin

Wieniec

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-11-19
wyślij wiadomość
Witajcie,
wczoraj wylaliśmy wieniec i nadproże nad oknem na klatce schodowej.Kolejny mały kroczek do przodu smiley I teraz znowu czekamy do poniedziałku na ściany szczytowe, mam tylko nadzieję, że pogoda nie pokrzyżuje nam planów...
Pozdrawiam

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I mój tymczasowy zsyp na bieliznę, na razie w postaci wiadra smiley
blog budowlany - mojabudowa.pl
9Komentarze
Data dodania: 2014-11-19 13:39:06
Zeberka nabiera mega wyglądu :) Zajefajnie :) Mega gratulacje.. W tym roku dach? :) Pozdrawiam
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-19 23:34:32
Tak, tak :) Koniecznie w tym roku:) Więźba już czeka na działce, więc dobrze byłoby gdyby znalazła się na górze.Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2014-11-19 14:32:39
Pogoda, pogoda... teraz to nasza największa niewiadoma, ale trzeba być dobrej myśli;-)
odpowiedz
Data dodania: 2014-11-19 19:26:35
Super! Coraz lepiej! Podłączam się pod pytanie bajanowego-guliwerka
odpowiedz
Data dodania: 2014-11-19 23:28:58
Kolejny krok do przodu, teraz to już szybciutko pójdzie ze szczytami, no i daszek , czekam na niego :) Pozdrowionka i nasze gratulacje :) No i mega fajnej pogody :)
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-19 23:38:42
Biorąc pod uwagę tempo mojej ekipy,warunki pogodowe,przestój spowodowany czekaniem na blachę to raczej przed świętami BN się nie wyrobimy.Chociaż, kto wie, może będę miała miłą niespodziankę.Najpoważniejszy dylemat w tej chwili to kolor- grafit czy czarny...Ech te wybory-ciężko zdecydować :( Pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do marina-paolo
Data dodania: 2014-11-19 23:53:59
czary mary...hokus pokus... NO- teraz pogoda powinna dopisać ;-) obym nie pomylila zaklec ;-) a może to było abra kadabra....tak czy siak zycze kolejnego kroku w budowie!
odpowiedz
Data dodania: 2014-11-24 14:57:48
A co zrobić jak zsyp na bielizne sie nie daj boże kiedys zapcha? Jest w ogóle taka mozliwość? Może i głupie pytanie ale praktyczne,a widzę,że te zsypy to teraz jakaś nowość:)
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-24 15:05:25
Mam nadzieję,że się nie zatka:)Dużych rzeczy,np.pościel nie będę przez niego zrzucać.Jeszcze do końca nie wiem, czy będzie używany, ale w razie czego wolałam mieć dziurę w stropie,jak mi się odwidzi zawsze można ją zatkać.Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do bobekola-rododendron

Lecimy dalej :)

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-11-15
wyślij wiadomość
Witajcie:)
Pozwoliłam sobie zmienić etap budowy smiley Domek wygląda coraz lepiej, widać jego przyszłe kształty.Nasi murarze przyspieszyli tempa, bo "zimno się robi" smiley Na początku tygodnia zalewamy wieniec, potem ściany szczytowe i aby patrzeć będzie dach.Jednak od stropu reszta szybko leci smiley
Czy u Was też taka zimnica dzisiaj? Brrrr...blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl
5Komentarze
Data dodania: 2014-11-15 19:00:22
Super :-) zaraz więźba i daszek - to będzie wow! ojj tak - dziś paskudnie. . tak jakby - listopadowo? xD he he he
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-17 15:18:17
Nie mogę się doczekać:) a pogody jeszcze troszkę by się przydało wszystkim Blogowiczom, którzy tak jak ja chcą dobrnąć w tym roku do SSZ, pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do bajanowy-guliwer
zebra  
Data dodania: 2014-11-17 15:21:30
Ale się rozpędziłam, oczywiście miało być SSO :)
odpowiedz
Odpowiedź do bajanowy-guliwer
Data dodania: 2014-11-16 21:07:44
Jak miło patrzeć na Wasze postępy, bardzo się cieszę, że idziecie do przodu :) I życzymy Wam wiele dobrego w dalszych pracach :) Bardzo czekamy na Wasz daszek :) Udanej pogody :) Pozdrowionka od Miniaturkowiczów :):):)
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-17 15:14:36
Oj, mi też miło jak domek rośnie:) Pamiętam jak Wasz rósł, oczywiście jakoś tak szybciej niż mój:) Niestety u nas dzisiaj cały dzień pada i w sumie nic nie poszło dalej.Pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do marina-paolo

Dylatacja cd.

Blog:  zebra
Data dodania: 2014-11-14
wyślij wiadomość
Jednak będą poprawki.Po rozmowie telefonicznej Kierbud powiedział,że kominy trzeba poprawić.No jak tak dalej pójdzie będę najbardziej niepożądaną inwestorką w powiecie, a może nawet usłyszycie o mnie pocztą pantoflową, bo "czepiam" się...Strach pomyśleć co będzie dalej. Ostrzegam Was moi przyszli wykonawcy,że posiadam wiedzę i nie zawaham się jej użyć...devil 
A teraz przejdźmy do sedna sprawy czyli do dylatacji kominów, która według wszelkich nieczytanych instrukcji powinna być, a której nie ma i drutów zbrojeniowych wystających radośnie z głębi pustaków wentylacyjnych.Był pomysł wypiłowania szczeliny dookoła kominów za pomocą szlifierki, ale ostatecznie mąż znalazł lepsze rozwiązanie- będziemy zdejmować górny pustak, rozwalać ten w obrębie stropu, poszerzać i murować dalej na nowo.Oczywiście nie my smiley nie własnymi ręcami.
A teraz foteczki z głębi kominów wentylacyjnych,Też tak macie czy to radosna twórczość mojej ekipy? Jak widać oparcie stropu solidne musi być, także na kominach...blog budowlany - mojabudowa.pl


blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


P.S. Wracając do tematu fachowców, pamiętacie Kochani Blogowicze o ociepleniu ściany szczytowej? Bo coś czuję w kościach, że moi fachmani będą potrzebowali przypomnienia...blog budowlany - mojabudowa.plPozdrawiam:) 
4Komentarze
Data dodania: 2014-11-14 01:48:38
Jak trzeba użyć broni ciężkiej do walki z budowlaną przestępczoscią to trzeba :-))) pozwolenia wszelakiej maści są, nie ma sìę co zastanawiać. . .ale do rzeczy - nuech się nie krzywią tylko poprawiają, bo to ważna rzecz, a o izolacji szczytowych może faktycznie lepuej za wczasu przypomnieć? Choć nasi sami porządnie zrobili bez przypominek. . . pozdrowionka i ostrożnie tam! ;-) coby nikt rykoszetem nie oberwał :-D
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-14 16:10:17
Rękoczynów nie będzie :) Poprawią, nawet nic nie marudzili. Tylko niepotrzebna dodatkowa robota będzie...pzdr
odpowiedz
Odpowiedź do bajanowy-guliwer
Data dodania: 2014-11-14 08:05:36
tak to już jest, że trzeba na każdym kroku pilnować i sprawdzać, bo inaczej byle szybciej i kasę wziąć. Niech poprawiają, ma być dobrze. Pozdrawiamy
odpowiedz
zebra  
Data dodania: 2014-11-14 16:32:44
Dokładnie, robią byle szybciej i przede wszystkim łatwiej dla nich.Co tam dylatacje czy mostki termiczne, przecież to nie oni będą tam mieszkali...Jeszcze był pomysł podmurowania okien balkonowych, tarasowego i drzwi bloczkiem fundamentowym, bo akurat rozmiarem pasował.Pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do pretaporter
zebra
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 186876
Komentarzy: 1528
Obserwują: 392
On-line: 9
Wpisów: 166 Galeria zdjęć: 1145
Projekt ZEBRUN HOME KELVIN SGL-758
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - lubelskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2023 luty
2019 maj
2017 czerwiec
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień
2014 listopad
2014 październik
2014 wrzesień
2014 kwiecień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 kwiecień
2012 listopad

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik